KriTh je teď Theatrocén
KriTh se po čas konání Divadelního světa Brno mění na Theatrocén. Sledujte postřehy a recenze našich studentů, buďte u toho s námi.
ZRUŠENO pro COVID-19
Ku příležitosti vydání nového čísla časopisu CEDIT: Nehierarchická organizace zveme na doprovodoný program Host CEDITu, kterým je performativní přednáška Strachy od souboru Tantehorse. Událost vzniká ve spolupráci s platformou Terén.
Nežijeme jen každý sám za sebe. Abychom byli sami sebou, potřebujeme druhé lidi, rozvíjíme s nimi vztahy a propojujeme se do sítí. Jsme na sobě navzájem závislí. Tyto vztahy jsou zároveň přirozeně nerovné. Někdy potřebuji druhého víc než on mě, jindy někdo jiný závisí na mě. Hranice mezi tím, kdy jde o vyživující závislost a kdy o manipulativní závislost, je tenká. Umělecký svět se pojí s představou svobody, boření stereotypů, otevírání nových možností a vyživující tvořivosti. Paradoxně v něm ale existuje stejná toxicita a manipulativní mocenské vztahy jako ve společnosti, kterou má umění měnit a obohacovat. Snést takový paradox znamená často zažívat až paralyzující strach.
Performativní dílna nebo také inscenovaná přednáška ukazuje schéma, jak závislostní vztahy fungují a co se děje v momentě, kdy se člověk rozhodne toxickou vztahovou strukturu opustit. Jde to, je to možné, ale člověk na to musí být připraven. Je třeba uvidět vlastní strachy a udělat další tři kroky vpřed.
koncept a performance: Alice Koubová, Miřenka Čechová
hudba: Martin Tvrdý
produkce: Jakub Urban
Projekt vzniká za podpory hl. města Praha, Ministerstva kultury ČR, státního fondu kultury ČR, za podpory programu Strategie AV21 "Odolná společnost pro 21. století".
(text: CED)
KriTh se po čas konání Divadelního světa Brno mění na Theatrocén. Sledujte postřehy a recenze našich studentů, buďte u toho s námi.
We are thrilled to announce that the new issue of Theatralia is now available online! This volume marks a significant moment: it is published nine years after the journal first devoted a thematic issue to Cognitive Theatre Studies (CTS) in 2016.