KriTh je teď Theatrocén
KriTh se po čas konání Divadelního světa Brno mění na Theatrocén. Sledujte postřehy a recenze našich studentů, buďte u toho s námi.
Pohyb, zpěv, originálně komponovaná hudba, silný text. Pět performerek, každá z jiné evropské země: z Irska, Velké Británie, Holandska, Švédska a Ukrajiny se sejde na pódiu, aby vyjádřily svůj postoj ke zprávám z válečné Ukrajiny. Text mladé ukrajinské spisovatelky Anastasie Kosodii přináší silnou emotivní výpověď, která má postdramatickou podobu a zároveň pramení v ukrajinské kulturní tradici. Text tvoří nezvislou rovinu inscenace. Divadelní režisérka Jana Svobodová zvolila velmi skromný inscenační formát tak, aby se příběhy daly vnímat samostatně. Po premiéře na festivalu Akcent v Divadle Archa setrvali diváci v hledišti dlouhé minuty v tichu.
Představení vzniklo ve spolupráci s centrem Jam Factory ve Lvově v rámci mezinárodního projektu Artists in War.
Text Anastasie Kosodii je promítán v plném znění v češtině a v angličtině.
(text: Hadivadlo)
KriTh se po čas konání Divadelního světa Brno mění na Theatrocén. Sledujte postřehy a recenze našich studentů, buďte u toho s námi.
We are thrilled to announce that the new issue of Theatralia is now available online! This volume marks a significant moment: it is published nine years after the journal first devoted a thematic issue to Cognitive Theatre Studies (CTS) in 2016.