KriTh je teď Theatrocén
KriTh se po čas konání Divadelního světa Brno mění na Theatrocén. Sledujte postřehy a recenze našich studentů, buďte u toho s námi.
Nástup moderních slohových směrů na české divadelní scény přinesl na přelomu devatenáctého a dvacátého století rychlou proměnu dosavadních inscenačních principů. Jaroslav Kvapil na scéně Národního divadla, stejně jako o něco později Hilar v Městském divadle na Královských Vinohradech přinášejí zcela nové režijní koncepce, budované často na nejnovější dramatické literatuře a s využitím do té doby neobvyklých scénografických principů. Jejich způsob vedení uměleckého dialogu ovlivní divadelní praxi na mnoho dalších dekád a přinese českému/československému divadelnictví snahu experimentovat a radikálním tvůrčím gestem překonávat hranice provinčního stínu.
KriTh se po čas konání Divadelního světa Brno mění na Theatrocén. Sledujte postřehy a recenze našich studentů, buďte u toho s námi.
We are thrilled to announce that the new issue of Theatralia is now available online! This volume marks a significant moment: it is published nine years after the journal first devoted a thematic issue to Cognitive Theatre Studies (CTS) in 2016.