KriTh je teď Theatrocén
KriTh se po čas konání Divadelního světa Brno mění na Theatrocén. Sledujte postřehy a recenze našich studentů, buďte u toho s námi.
Specific bonus k horizontům teatrologie: o teorii promluví divadelní praktik a o divadelní praxi divadelní teoretik. Po horizontech teatrologii 6. 4. 2022 od 18.00 v G01.
Režisérka Divadla Aldente Jitka Vrbková představí teoretické aspekty divadla „actor-specific“. Tedy divadla, které staví na jinakosti a specifičnosti herců, ať už je specifičnost dána jejich zdravotním postižením, národností, společenským statutem nebo jinými. Příspěvek pojedná různé dramaturgicko-režijní přístupy k tomuto typu divadla u nás i v zahraničí, zaměří se na jeho specifickou performativitu, průnik etiky a estetiky a vliv medicínského versus společenského modelu postižení na divácké vnímání.
Absolventka divadelní vědy Hana Kyprová pak představí konkrétní divadelní inscenace Divadla Aldente a rozebere jejich vznik a estetické i mimoestetické kvality.
Seznámení s činností Divadla Aldente bude zároveň pozvánkou k účasti BE INclusive, v rámci kterého chce divadlo otevřít diskusi o způsobech a možnostech divácké a odborné reflexe actor-specific divadla.
KriTh se po čas konání Divadelního světa Brno mění na Theatrocén. Sledujte postřehy a recenze našich studentů, buďte u toho s námi.
We are thrilled to announce that the new issue of Theatralia is now available online! This volume marks a significant moment: it is published nine years after the journal first devoted a thematic issue to Cognitive Theatre Studies (CTS) in 2016.